Showing posts with label resepi. Show all posts
Showing posts with label resepi. Show all posts

15 June 2017

Resepi Udang Goreng Sedap

Lamanya tak tulis resepi dekat blog ni kan. Jadi hari ni kita sembang pasal resepi udang goreng . Korang tahu kan udang, hahaha mesti lah tahu  kan . hehe selalunya aku suka makan gulai udang. sedap dia perghh lebih-lebih lagi bila mak dekat rumah yang masak.


Resepi Udang Goreng Sedap
Resepi Udang Goreng Sedap


kali ni kita try pula resepi Udang Goreng , kalau korang makan mesti terangkat.

Resepi Udang Goreng Sedap


Bahan-Bahan

1. Udang.
2. Tepung Kfc atau tempung biasa.
3. Minyak

Cara - cara

1. Gaul udang dengan tepung sekali gus.

2. Udang tu nak buang kulit atau tidak terpulang kepada anda.

3. nak sedap pecahkan telur sebiji atau dua biji dan gaul .

4. Panaskan minyak .

5. Masukkan udang yang dah di gaul kedalam minyak dan goreng.

6. Siap.


Korang hidangkan bersama nasi goreng atau nasi biasa. Jangan Lupa sediakan Udang Goreng ini dengan Sos cili. perghhh terangkat angkat nanti. hehehe

Jom kongsikan Entri berkaitan Resepi udang goreng sedap ini dengan kawan-kawan yang lain. mana tau depa nak cuba juga ke kan.

Sekian.
Read More

29 May 2017

Menu Berbuka Puasa Mudah dan Senang di Sediakan

Menu Berbuka Puasa Mudah dan Senang di Sediakan. Dah masuk bulan ramadhan, ramai yang mula mencari menu berbuka puasa yang mudah dan senang untuk di sediakan. Banyak sebenarnya menu yang boleh di senaraikan, jom aku senaraikan 5 menu berbuka puasa yang mudah di sediakan.


Menu Berbuka Puasa Mudah dan Senang di Sediakan

Menu Berbuka Puasa Mudah dan Senang di Sediakan 


1. Nasi Goreng Ayam .
2. Bihun .
3. Nasi Putih + lauk ayam goreng .
4. Nasi Putih + Kari + sayur
5. Mee atau Meggi Goreng.

Haiihh terliur habis bila baca senarai menu ni kan. Takpa sabar-sabar nanti nak buka puasa dah ni . hehehe

Antara menu lain yang boleh korang buat menu berbuka puasa adalah seperti murtabak , satay , air balang dan lain-lain. kenapa aku cakap mudah, korang nak tips tak ? hehe senang jer, korang gi beli dekat pasar ramadhan jer. hehe senang pun senang.

Aku harap Menu Berbuka Puasa Mudah dan Senang di Sediakan ini membantu korang mencari menu yang sedap dan senang untuk di sediakan. semoga ia bermanfaat untuk kita semua.

Sekian.

Read More