Showing posts with label Harga Minyak. Show all posts
Showing posts with label Harga Minyak. Show all posts

28 February 2017

HARGA MINYAK MAC 2017 KEKAL TAK JADI NAIK !

HARGA MINYAK MAC 2017



Bermula dari awal bulan febuari sehingga hujung febuari , rakyat malaysia menikmati kenaikkan harga minyak sepanjang sebulan. nampaknya harga bulan febuari akan di kekal untuk bulan Mac ini .

Menurut beberapa sumber yang di percayai , harga minyak akan kekal seperti bulan febuari tetapi harga diesel akan meningkat sebanyak 5 sen .

adakah rakyat tidak terbeban dengan harga minyak yang kekal ini ?

jawapannya adalah ia masih membebankan rakyat . Dari satu sudut mungkin rakyat dah " redha " dengan harga minyak yang naik sebelum ini dan boleh untuk menyambungnya untuk sebulan lagi .

TETAPI !

Harus di ingatkan harga diesel meningkat 5 sen. agak-agak apa yang akan berlaku ?

YA !

Pandai , harga barang sekali lagi di pertaruhkan dalam perkara ini . Lori bawa barang akan merungut, minyak naik dan tak cukup nak hantar barang nanti . Maka kemungkinan harga barang naik juga tinggi .

Entahlah nampak macam positif tapi kembali negatif balik .


HARGA MINYAK MAC 2017

PANDUAN JIMAT MINYAK KERETA !


1. Beli kereta yang tak pakai minyak banyak .

Pilih kereta yang sesuai dengan anda dan jimat minyak itu yang paling penting .

2. Guna kereta untuk keperluan .

Balik kerja terus balik rumah, jangan pergi mana-mana yang boleh habiskan minyak hehe

3. Tekanan udara pada tayar .

aku tengok tv 3 baru ni antara tips jimat minyak kereta mereka cadangkan tengok tekanan udara pada tayar. pastikan ia sesuai dengan kereta anda .

Beberapa panduan yang aku kongsikan ini sebagai panduan untuk korang dapat menjimatkan minyak di sebabkan harga minyak makin mahal, jadi kenalah berjimat kan.

Mungkin satu lagi perkara yang boleh membantu korang adalah teknik menjaga kereta yang korang kena tahu . Selain jaga dan jimat minyak , kita kena pastikan duit kita tidak di habiskan begitu sahaja apabila kereta kita rosak . betul tak .

Nak tahu macam mana ?  Tengok dekat sini - Tips Kereta .

Semoga perkongsian aku kali ini membantu kita mengurangkan kerugian kita dengan kenaikkan harga minyak ini. semoga bermanfaat .

Sekian .

Read More