Maksud Perkataan ' TAK TUN TUANG ' yang viral di Indonesia dan Malaysia

Assalamualaikum, hari ni kita nak cakap pasal ' tak tun tuang '
apa maksud tak tun tuang ni ?

sebenarnya aku sendiri pun tak tahu maksud dia, jadi aku buat lah research sikit sebab apa dia viralkan.

rupanya , maksud ' Tak tun tuang' adalah sebuah lagu yang di nyanyi oleh isil/ upiak isil. lagu ini merupakan lagu orang minang tau. terkenal sekitar tahun 1997 dulu.

latar belakang lagu ini juga adalah berkisar mengenai seseorang yang selalu memuji diri dia dan pada masa yang sama dia tak pedulikan apa yang orang lain kata.

maksud tak tun tuang


maka terhasillah lagu ' Tak Tun Tuang ' ni.

Lirik lagu Tak Tun Tuang

Aku belum mandi
Tak tuntuang tak tuntuang
Tapi masih cantik juga
Tak tuntuang tak tuntuang
Apalagi kalau sudah mandi tak tuntuang
Pasti cantik sekali

Kalau orang lain melihat aku tak tuntuang
Badak aku taba bana
Tak tuntuang tak tuntuang
Tapi kalau langsuang di idu tak tuntuang
Astaghfirullah baunya

Kalau cowok ganteng yang lewat
Aku acuah je nyeh
Kalau apak gaek yang lewat
Aku aniang je nyeh

Yang penting indak
Manggaduah urang tak tuntuang
Walau acok galak surang
Tak tuntuang tak tuntuang

Walau sangko urang
Awak dalang tak tuntuang
Tapi hati isil sanang... iiiyesss

Musik*~*

Aku belum mandi
Tak tuntuang tak tuntuang
Tapi masih cantik juga
Tak tuntuang tak tuntuang
Apalagi kalau sudah mandi tak tuntuang
Pasti cantik sekali

Kalau orang lain melihat aku tak tuntuang
Badak aku taba bana
Tak tuntuang tak tuntuang
Tapi kalau langsuang di idu tak tuntuang
Astaghfirullah baunya

Kalau cowok ganteng yang lewat
Aku acuah je nyeh
Kalau apak gaek yang lewat
Aku aniang je nyeh

Yang penting indak
Manggaduah urang tak tuntuang
Walau acok galak surang
Tak tuntuang tak tuntuang

Walau sangko urang
Awak dalang tak tuntuang
Tapi hati isil sanang... iiiyesss

--

Aku secara jujur tak tau sebab apa lagu ini viral.

mungkin sebab lirik dia yang unik dan santai kot. hehe
sampai ke malaysia dia viral tu. hahaha

0 comment... add one now

Visitors