3 Tempat Menarik di Terengganu yang Anda Kena Lawati

3 Tempat Menarik di Terengganu yang Anda Kena Lawati. Korang tahu, Terengganu merupakan salah satu negeri dalam Malaysia. Ia juga menjadi tumpuan masyarakat untuk bercuti di sini. korang dah pernah sampai ke terengganu ? belum ? kalau belum, korang mesti melawat 3 tempat menarik ini untuk merasai pengalaman yang cukup bermakna di sini.

Orang cakap, terengganu terkenal dengan tempat pelancongan yang bersifat alam semulajadi. kewujudan beberapa pulau yang cantik di peraiaran terengganu juga menjadikan ia lokasi tumpuan pelancong dari dalam dan luar negara.


3 Tempat Menarik di Terengganu yang Anda Kena Lawati


Jom kita mulakan dengan tempat pertama yang korang kena lawati di sekitara terengganu terutamanya di bahagian Kuala Terengganu.

1. Pulau Wan Man.

Pulau buatan yang dibina ini bertujuan untuk pelancongan. terdapat beberapa aktiviti yang korang boleh buat di sini.antaranya adalah korang boleh naik Cruise dekat sini, pusing kuala sungai terengganu selama 40 minit.

dekat sini juga ada masjid kristal dan Taman Monumen.

3 Tempat Menarik di Terengganu yang Anda Kena Lawati
3 Tempat Menarik di Terengganu yang Anda Kena Lawati

2. ICT dekat Airport terengganu .

korang tahukan yang terengganu memang terkenal dengan ICT , apa tu ict ? ict adalah ikan celup tepung. kalau korang duduk area kuala terengganu, korang boleh cuba pergi ke pantai berdekatan dengan airport terengganu. dekat situ ada astaka dan ada jual ICT ni. memang sedap dan murah. sorry ya, aku tak ingat nama tempat dia.

3 Tempat Menarik di Terengganu yang Anda Kena Lawati
3 Tempat Menarik di Terengganu yang Anda Kena Lawati
3. Pasar Payang.

Ini merupakan lokasi tumpuan pelancong, boleh di katakan tempat ini sentiasa ada orang. kalau korang nak beli baju terengganu, baju batik atau pun korang nak beli keropok lekor ke boleh beli dekat sini. harga dia berpatutan .

3 Tempat Menarik di Terengganu yang Anda Kena Lawati
3 Tempat Menarik di Terengganu yang Anda Kena Lawati

--

Yang menarik di Terengganu adalah orangnya yang peramah. jadi korang tak akan rasa terasing sangat bila berada di sini. aku harap 3 Tempat Menarik di Terengganu yang Anda Kena Lawati, ini membantu korang mencari lokasi menarik di terengganu untuk di lawati. Selamat bercuti .

Entri sebelum - Lirik Lagu Bangkit Bersama.

0 comment... add one now

Visitors