Maksud Istillah ' PARAM ' di bulan Puasa

Tahun ini kita sudah memasuki bulan ramadhan. Hampir seminggu kita memasuki bulan ramadhan ini dan ramai yang telah bertungkus lumus berusaha mencari rezeki dan juga beribadah kepada Allah. Yang menarik perhatian dalam bulan ramadhan kali ini adalah istillah PARAM !

Maksud Istillah ' PARAM ' di bulan Puasa
Maksud Istillah ' PARAM ' di bulan Puasa


Apa maksud PARAM ?


Param merupakan singkatan bagi Pasar Ramadhan . Sebelum ini kita hanya menggunakan istillah panjang seperti pasar ramadhan. tetapi yang terbaru istillah tersebut telah menjadi viral iaitu Param .

Boleh pakai ke istillah ni ?


Awat tak boleh pakai pula ? tak ada apa-apa masalah untuk menggunakannya.

Setakat ni apa yang korang dah beli di PARAM ? Kalau aku banyak jugaklah yang dah aku beli , terutamanya adalah makanan. hehehe

Tak kan nak beli kereta pulak kan. hehe

Lepas ni jangan dok buat pelik pulak bila orang lain guna istillah param tau. sebab aku dah bagitau korang dah hari ni . hehe

Sekian .


0 comment... add one now

Visitors