30 June 2017

Panduan Beli Barang dari China

Panduan Beli Barang dari China.  Keseronokan peniaga atau pemborong barang dari china menyebabkan kita pun teringin nak cuba nasib. betul tak ?

Beli barang banyak-banyak, lepas tu harga dia murah pulak tu !

Panduan Beli Barang dari China
Panduan Beli Barang dari China 



Tapi macam mana ? sebab tu kena ada panduan beli barang dari china .

Kalau tak korang akan alami pengalaman kena tipu beli barang dari china.

PANDUAN BELI BARANG DARI CHINA .


Ramai yang dah cuba dapatkan panduan ini. Mereka cari sebab nak buat study sebab takut kena tipu dengan penjual dari china.

Memang bagus panduan ni sebabnya selain dia bagi korang tips elak di tipu , korang juga akan dapatkan informasi mengenai macam mana nak untung dari pembelian dari china ini.

Panduan yang aku maksudkan itu adalah rahsia Taobao.com .

Di tulis sendiri oleh orang yang KENA TIPU ketika beli barang dari china. lepas kena tipu , dia cuba dan cuba yang akhirnya sekarang ni dialah paling masyukkk sekali .

dia tulis sebab nak bantu korang yang nak jadi macam dia.

jadi, kalau korang nak kaya ! korang kena dapatkan rahsia taobao.com ni.

Dapatkan di sini - Panduan Rahsia Taobao.com .




Aku kongsikan panduan ni dengan korang sebab, aku yakin dengan penulis panduan ni . aku kenal dia dan aku dah tengok kejayaan dia. jadi tak mustahil korang pula akan jadi macam dia. yang penting , kena dapatkan rahsia taobao ni dulu .

lepas tu insyaallah rezeki akan masuk .

Ingat, orang yang nak berjaya dia tak akan tinggal entri ni selagi mana dia tak dapatkan panduan beli barang dari china yang aku nak bagi tu. dapatkan segera dan mula bergerak.

semoga berjaya.

Sekian .

Read More

27 June 2017

Pengalaman Ditipu Ketika Beli Barang Dari China

Pengalaman Ditipu Ketika Beli Barang Dari China
Pengalaman Ditipu Ketika Beli Barang Dari China

Pengalaman Ditipu Ketika Beli Barang Dari China. Dalam ke ghairahan kita memborong barangan dari china, kita kena sedar yang ada ketika kita berdepan dengan risiko. Ya , risiko untuk ditipu oleh penjual di sana.

Bagi mengelakkan dari di tipu hidup-hidup dan akhirnya menyebabkan anda kerugian. Ikuti pengalaman lelaki ini ditipu ketika beli barang dari china.

PENGALAMAN DITIPU KETIKA BELI BARANG DARI CHINA


Atas kertas, nak memborong barang-barang fizikal dari China kadangkala nampak mudah.Tapi hakikatnya saya pernah ditipu dan telah melakukan pelbagai kesilapan di dalam menjalankan bisnes borong ini .Ia mengakibatkan saya kerugian beberapa ribu ringgit dan terpaksa menghadapi pelbagai masalah. Antaranya :
  1. Ditipu oleh pembekal. Sudah order dan bayar tapi... barang tak sampai-sampai!.
  2. Stok sampai, tapi tak boleh pakai langsung!
  3. Tersalah pilih stok, yang menyebabkan barang susah untuk dijual.
  4. Paling memalukan... kena "sound" di kaunter PosLaju sebab tak pandai bungkus barang.. pergh!.
Masalah-masalah ini ada yang menyebabkan saya rugi begitu banyak wang, masa dan tenaga.Tuhan saja yang tahu perasaan saya pada masa itu.

dari,
Tuan Nigel

Lumrah lah kan, bila ada orang nak ambil kesempatan dekat kita ni macam macam dia boleh buat. Kita yang baik ni lah yang asyik kena tipu. Yang lebih sedih bila kita terdesak dan tak ada duit back up untuk sambung bisnes tu selepas kena tipu.

akhirnya bungkus lah jawabnya. Sebab tu kita kena belajar dari PENGALAMAN DI TIPU BELI BARANG DARI CHINA ni sebab nak elakkan dari kita di tipu di kemudian hari.

Aku ada cadangan panduan untuk korang, panduan yang di tulis sendiri oleh Tuan Nigel untuk korang yang nak borong barang dari China. Lepas korang dapatkan panduan ini, pelbagai ilmu mengenai borong barang dari china korang akan lebih faham dan lebih hebat.

Panduan tersebut di beri nama Rahsia Taobao .

Antara isi kandungan Rahsia Taobao ini adalah :

1. Teknik Mencari Produk Pasti Laku.

2. Produk Yang Perlu Di elakkan

3. Langkah demi langkah membuat pembelian dengan Taobao.com.

dan banyak lagi.

Bagi yang berminat, dapatkan di sini - Rahsia Taobao.com

Bagi yang ada bisnes sendiri, aku cadangkan korang beli rahsia taobao ni. ramai dah yang berjaya dan masyukk. kalau korang lepaskan peluang ni, mungkin kereta BMW mewah tu, korang boleh tengok je la. ermm

Kesimpulan.

Nak beli barang dari china ni bukan mudah. ramai yang kena tipu tapi depa dok senyap jer tak bagitau orang lain. Yang ada semua yang berjaya sahaja. tapi bila kita sendiri cuba, kita pula yang kena tipu. jadi aku harap korang gunakan betul-betul pengalaman Tuan Nigel ni supaya korang berjaya dalam bisnes korang.

Selamat mencuba.

Entri sebelum : Tips cuci Kipas Siling

Sekian.

Read More

19 June 2017

Tips Mudah Cuci Kipas Siling

Tips mudah cuci kipas siling. Haaa nak sambut raya ni kan mesti ramai yang nak kemas rumah, nak bersih itu dan ini kan. jadinya aku nak kongsikan beberapa tips untuk korang yang nak cuci kipas siling. haaa, mesti korang rasa susah sebab dia tinggi lepas tu susah nak sampai lak kan. jangan risau aku ada tips untuk korang.


Tips Mudah Cuci Kipas Siling
Tips Mudah Cuci Kipas Siling
**Gambar background sumber google

TIPS MUDAH CUCI KIPS SILING


Barang yang di perlukan.

1. Sarung bantal.

bantal letak tepi. hahaha.

Cara Cuci Kipas Siling.


1. masukkan bilah kipas kedalam sarung bantal.
2. tarik dua atau 3 kali supaya habuk pada kipas keluar.
3. tengok perubahan dia.
4. habuk akan melekat pada sarung bantal tersebut.
5. selesai.


Selain itu, tujuan utama CUCI KIPAS SILING adalah untuk melajukan semula kipas dan juga mengelakkan kotoran seperti habuk turun ke lantai seperti salji di musim sejuk.


Jom kongsikan tips cuci kipas siling ini dengan rakan-rakan lain. ataupun adik beradik korang yang nak cuci kipas nanti. hehehe semoga bermanfaat.

sekian.

Read More

18 June 2017

Spesifikasi Iphone 7 dan Iphone 7 Plus Malaysia

Semakin hari makin ramai yang meminati jenama Iphone. Terutama Iphone 7 dan Iphone 7 plus yang terbaru ini. Kedua-dua model iphone ini mempunyai ciri terkini sehingga menarik minat pengguna untuk membeli dan memilikinya. 

Selain dari IPHONE 7 dan IPHONE 7 PLUS , Syarikat pengeluar mereka tengah bersemangat untuk mengeluarkan Iphone 8 tidak lama lagi. Sudah asti pengguna di Malaysia tidak sabar untuk memilikinya tidak lama lagi.


Spesifikasi Iphone 7 dan Iphone 7 Plus.



Spesifikasi Iphone 7 dan Iphone 7 Plus Malaysia

Iphone 7 



Rose Gold, Gold, Silver , Black ,Jack Black

Capaccity, 32 gb , 128 gb 256gb

Splash, water and dust resistant

Camera : 12 Mp

Optical image stabilisation
Six‑element lens
Quad-LED True Tone flash
Panorama (up to 63 megapixels)
Sapphire crystal lens cover
Backside illumination sensor
Hybrid IR filter
Autofocus with Focus Pixels
Tap to focus with Focus Pixels
Live Photos with stabilisation
Wide colour capture for photos and Live Photos
Improved local tone mapping
Body and face detection
Exposure control
Noise reduction
Auto HDR for photos
Auto image stabilisation
Burst mode
Timer mode
Photo geotagging

Video:



  • 4K video recording at 30 fps
  • 1080p HD video recording at 30 fps or 60 fps
  • 720p HD video recording at 30 fps
  • Optical image stabilisation for video
  • Optical zoom at 2x; 6x digital zoom (iPhone 7 Plus only)
  • Quad-LED True Tone flash
  • Slow-motion video support for 1080p at 120 fps and 720p at 240 fps
  • Time-lapse video with stabilisation
  • Cinematic video stabilisation (1080p and 720p)
  • Continuous autofocus video
  • Body and face detection
  • Noise reduction
  • Take 8-megapixel still photos while recording 4K video
  • Playback zoom
  • Video geotagging


Spesifikasi Iphone 7 dan Iphone 7 Plus Malaysia
Spesifikasi Iphone 7 dan Iphone 7 Plus Malaysia



Facetime HD Camera :


  • 7-megapixel photos
  • 1080p HD video recording
  • Retina Flash
  • ƒ/2.2 aperture
  • Wide colour capture for photos and Live Photos
  • Auto HDR
  • Backside illumination sensor
  • Body and face detection
  • Auto image stabilisation
  • Burst mode
  • Exposure control
  • Timer mode

  • Iphone 7 Plus


Kebanyakkanya sama dengan Iphone 7 kecuali seperti berikut :

Camera :

  • 12-megapixel wide-angle and telephoto cameras
  • Wide-angle: ƒ/1.8 aperture
  • Telephoto: ƒ/2.8 aperture
  • Optical zoom at 2x, digital zoom up to 10x






Maklumat lanjut boleh rujuk pautan ini : https://www.apple.com/my/iphone-7/specs/
Bagi yang berminat nak beli Iphone 7 dan Iphone 7 Plus secara online, boleh beli menerusi link di bawah :

1. Apple Store .
2. Lazada : 
**gambar sumber google

Konklusi,

Spesifikasi Iphone 7 dan Iphone 7 Plus ini memang menarik. Terutama yang meminati gambar-gambar cantik . Pasti puas hati bila beli Iphone 7 Plus dan Iphone 7 ni. Bagi yang berkemampuan boleh beli dekat pautan yang aku kongsikan di atas ni ya.

Sekian.



Read More

15 June 2017

Resepi Udang Goreng Sedap

Lamanya tak tulis resepi dekat blog ni kan. Jadi hari ni kita sembang pasal resepi udang goreng . Korang tahu kan udang, hahaha mesti lah tahu  kan . hehe selalunya aku suka makan gulai udang. sedap dia perghh lebih-lebih lagi bila mak dekat rumah yang masak.


Resepi Udang Goreng Sedap
Resepi Udang Goreng Sedap


kali ni kita try pula resepi Udang Goreng , kalau korang makan mesti terangkat.

Resepi Udang Goreng Sedap


Bahan-Bahan

1. Udang.
2. Tepung Kfc atau tempung biasa.
3. Minyak

Cara - cara

1. Gaul udang dengan tepung sekali gus.

2. Udang tu nak buang kulit atau tidak terpulang kepada anda.

3. nak sedap pecahkan telur sebiji atau dua biji dan gaul .

4. Panaskan minyak .

5. Masukkan udang yang dah di gaul kedalam minyak dan goreng.

6. Siap.


Korang hidangkan bersama nasi goreng atau nasi biasa. Jangan Lupa sediakan Udang Goreng ini dengan Sos cili. perghhh terangkat angkat nanti. hehehe

Jom kongsikan Entri berkaitan Resepi udang goreng sedap ini dengan kawan-kawan yang lain. mana tau depa nak cuba juga ke kan.

Sekian.
Read More

07 June 2017

4 Sebab Mulakan Bisnes Bakeri dari Rumah

Kali ini kita sembang pasal bisnes bakeri pula. Dah alang-alang dalam bulan puasa ni, mesti ramai yang teringin nak berniaga tetapi tak tahu nak berniaga apa. Mungkin aku boleh cadangkan korang untuk berbisnes bakeri. Benda nampak mudah dan korang boleh buat dari rumah korang jer.


4 Sebab Mulakan Bisnes Bakeri dari Rumah
4 Sebab Mulakan Bisnes Bakeri dari Rumah

Sebab Mulakan Bisnes Bakeri Dari Rumah ?


1. Tak banyak kos yang di perlukan.

2. Rumah Tangga masih terjaga.

3. Buat  bila ada tempahan.

4. Tak perlu berbuih mulut promosikan bisnes anda.


Secara ringkasnya bisnes bakeri dari rumah ini sesuai untuk kita yang baru nak mula buat bisnes. Untuk peringkat awal, kita mulakan dari rumah. Bila dah maju nanti, barulah bina kedai yang lebih besar dan selesa.

Pada masa yang sama, korng dapat elakkan pembaziran jika tidak ada customer, bile elektrik kedai dan lain-lain dapat di kurangkan. betul tak ?

Ada yang bertanya ada tak panduan Bisnes Bakeri ?


Aku pun jawablah ada. Bagi yang berminat boleh dapatkan panduan Bisnes Bakeri di bawah.

Dapatkan di sini - Panduan Bisnes Bakeri .

Kalau korang suami yang hebat dan sayangkan isteri, mesti korang tolong belikan satu panduan ini untuk isteri korang. Isteri kita kan suka masak dan buat kuih atau kek, jadi mesti dia suka tambah koleksi buku buat kek ni. Bertambah sayanglah dia dekat korang nanti.

Sambil tu boleh simpan duit bila bisnes bakeri berjaya , shopping laah puas-puas lepas dapat income . hehehe

Kesimpulan. 

Ada banyak sebab untuk kita mulakan satu kerjaya. Aku harap 4 sebab mulakan bisnes bakeri dari rumah ini membantu korang untuk menambah pendapatan dari rumah. terutamanya untuk suri rumah yang nak mulakan bisnes bakeri dari rumah.

Semoga berjaya.

Sekian.

Read More

03 June 2017

Maksud Istillah ' PARAM ' di bulan Puasa

Tahun ini kita sudah memasuki bulan ramadhan. Hampir seminggu kita memasuki bulan ramadhan ini dan ramai yang telah bertungkus lumus berusaha mencari rezeki dan juga beribadah kepada Allah. Yang menarik perhatian dalam bulan ramadhan kali ini adalah istillah PARAM !

Maksud Istillah ' PARAM ' di bulan Puasa
Maksud Istillah ' PARAM ' di bulan Puasa


Apa maksud PARAM ?


Param merupakan singkatan bagi Pasar Ramadhan . Sebelum ini kita hanya menggunakan istillah panjang seperti pasar ramadhan. tetapi yang terbaru istillah tersebut telah menjadi viral iaitu Param .

Boleh pakai ke istillah ni ?


Awat tak boleh pakai pula ? tak ada apa-apa masalah untuk menggunakannya.

Setakat ni apa yang korang dah beli di PARAM ? Kalau aku banyak jugaklah yang dah aku beli , terutamanya adalah makanan. hehehe

Tak kan nak beli kereta pulak kan. hehe

Lepas ni jangan dok buat pelik pulak bila orang lain guna istillah param tau. sebab aku dah bagitau korang dah hari ni . hehe

Sekian .


Read More