CARA SELESAIKAN AZAM TAHUN INI !

CARA SELESAIKAN AZAM TAHUN INI ! | Sedar tak sedar dah masuk pertengahan bulan januari 2017 dah. kalau sebelum ini , ramai yang kata azam 2017 mereka sekian-sekian . dan pula yang nak settlekan azam 2016 yang tak terselesai lagi tu. adakah anda telah memulakan perancangan untuk melaksanakan azam 2017 anda ?


CARA SELESAIKAN AZAM TAHUN INI !

Macam mana nak selesaikan Azam setiap tahun ?


Kalau kita nak azam 2017 kita berjaya , mesti ada perancangan yang kuat dan jelas. jangan hanya mengatakan aku nak itu dan ini tapi usahanya tidak ada. kalau tidak sampai kesudah azam tak tercapai. betul tak ?

Jangan hanya omong kosong sahaja. rugi-rugi kerana masa sentiasa bergerak.

Tips untuk berjaya selesaikan Azam !


1. Jelas


Matlamat kena jelas macam aku cakap dekat atas tu. kalau tidak melepas lagi lah korang kan.


2. Plan dan usaha


rancang cara macam mana nak dapatkan apa yang di azam kan. bukan hanya senaraikan azam setiap tahun. dan seterusnya usaha dengan perancangan yang telah di rancang itu.

contohnya : Korang rancang nak kurus ( Azam )
Kurangkan makan nasi, makanan berlemak dan bersenam ( cara mencapainya )
Amalkan apa yang di suruh ( usaha)

korang fahamkan apa yang aku nak sampaikan ni.

3. Elakkan buat benda bodoh ini !


Benda bodoh selalu menggangu kejayaan kita. kalau korang tak buat semua benda bodoh ini, korang insyaallah akan berjaya. Rujuk Pautan ini .

Elakkan perkara bodoh itu menghantui korang. kalau tidak buang masa sahaja korang tulis dan senaraikan azam tahunan korang ! baca dengan teliti apa yang di tulis pada pautan yang aku kongsikan itu.

Nak berjaya kena ada usaha, dan usahalah perkara paling susah nak buat. semoga kita dapat kekuatan untuk melakukan kerja dan seterusnya memperoleh kejayaan dalam menyelesaikan azam kita untuk tahun ini .

Kuatkan semangat dan teruskan usaha. jangan pandang belakang dah lepas ini . Fokus ! dan terus berjaya. aku harap entri CARA SELESAIKAN AZAM TAHUN INI  membantu korang dalam kehidupan korang. Sekian.



0 comment... add one now

Visitors