CARA LETAK GAMBAR INSTAGRAM DALAM ENTRI BLOG !TERKINI !

CARA LETAK GAMBAR INSTAGRAM DALAM ENTRI BLOG ! || Sebelum ini , aku ingat aku dah pernah tulis berkenaan tutorial cara letak gambar instagram terkini dekat blog aku. rupanya tidak ada . Jadi aku ambil enisiatif untuk menulis di blog sebagai rujukan kepada blogger di luar sana .Sebenarnya, aku tulis ini pun selepas di tanya oleh blogger Mama Jue mengenai cara letak gambar instagram di blog . aku cari dekat blog aku rupanya aku tak tulis pasal ini. sebab itu aku tulis entri ni. 


CARA LETAK GAMBAR INSTAGRAM DALAM ENTRI BLOG !TERKINI !


1. Buka instagram korang di google chrome atau mana-mana sahaja yang korang nak buka .
2. Klik gambar yang korang nak letak di dalam entri .
3. Nampak tak kotak merah macam di bawah, klik 3 titik yang ada di situ.

CARA LETAK GAMBAR INSTAGRAM DALAM ENTRI BLOG !TERKINI !

 4 . Klik Embed

CARA LETAK GAMBAR INSTAGRAM DALAM ENTRI BLOG !TERKINI !

5.Copy Code tersebut .

CARA LETAK GAMBAR INSTAGRAM DALAM ENTRI BLOG !TERKINI !

6. Masuk ke entri korang . klik HTML di bahagian atas kiri bersebelahan dengan compose .
7.Pastekan kode tadi di mana-mana korang suka .
8. Lihat Hasilnya seperti gambar di bawah .
9. Selesai .





Mudah jer nak letak gambar instagram di dalam entri blog. Sebab utama letak gambar instagram adalah supaya gambar lebih cantik dan lebih matang dalam penggunaan widget terkini yang boleh di gunakan di blog. Tak ramai blogger guna kaedah macam ini . Selamat mencuba !

Sekian.

2 comments.. read them below or add one

Siti Rohaida Yusof Siti Rohaida Yusof September 06, 2016
ok..baru tahu pasal ni..thanks sangat...selalu printscreen je...
Kaklong Kaklong September 06, 2016
Oooooo.. senang la macam ni..
Thank you! :D

Visitors